5 faktoriai, dėl kurių restoranai užsidaro

Analizės nereikia, jog visos antraštės mirgėtų - užsidaro restoranai, PVM, kiti mokesčiai ir pandemijos padariniai žlugdo restoranų verslą. Išvardinome tikruosius pavojaus faktorius, kurie sutrumpina kelionę link bankroto. Restoranų verslas - NOT JUST BUSINESS

Margarita

3/4/20253 min read

Analizės nereikia, jog visos antraštės mirgėtų - užsidaro restoranai, PVM, kiti mokesčiai ir pandemijos padariniai žlugdo restoranų verslą…

O ką jeigu pasakysiu, jog ne viskas ką sako yra tiesa? Jeigu dezinformacija atitolina tiesą ir suvokimą apie ką šis verslas?

Taigi drįsome atlikti savo analizę, kuri paremta tikrais faktais, tyrimais, verslo praktikomis ir tikrais skaičiais. Patikrinome ir oficialius šaltinius, pasaulinius duomenis, kurie labai sutampa su mūsų asmeninėmis patirtimis, su mūsų klientų bei buvusių darbdavių istorijomis. SKAIČIAIS.

Turbūt jau suprantate, kad norime paneigti faktą, jog PVM išgelbės restoranų pasaulį. Taip, kuo mažesni mokesčiai, tuo geriau, bet tai nėra esminis bankrotų rodiklis.

Pateiksime 5 faktorius, kurių nepriežiūra lemia kelionę į pražūtį. Toli gražu nuo pilno sąrašo, bet vis šis tas.

Po jų dar paminėsime kitus kelis, kurie nepatogūs ir nežavūs, apie juos išvis niekas nekalba.

5 priežastys, dėl kurių restoranų ir kitų maitinimo įstaigų verslas užsidaro:

  1. Finansinis valdymas

Tyrimai apie finansų valdymą rodo, kad nesugebėjimas valdyti pinigų srautus ir biudžetą yra viena dažniausių bankrotų pavyzdžių. Restoranai, barai, kavinės dažnai nesugeba atlikti pelno ir nuostolių analizės, ignoruoja neefektyvias išlaidas ir neplanuoja atsargų, nėra likučių valdymo.

  1. Nesėkmės dėl rinkos ir vartotojų paklausos nepastovumo

Vartotojų elgsenos tyrimai rodo, kad restorano sėkmė priklauso nuo gebėjimo prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių vartotojų preferencijų. 2021 m. “National Restaurant Association” ataskaita rodo, kad restoranai nesugeba prisitaikyti prie rinkos tendencijų. O gal nenori ar prityngi?

Profesionalai parodė, jog net ir COVID-19 laikotarpiu įmanoma išlikti ir prisitaikyti.

  1. Neefektyvus personalo valdymas ir darbuotojų kaita

Šioje dalyje patiriamas didelis spaudimas. Maitinimo sektorius turi itin aukštą darbuotojų kaitos rodiklį. Personalo paieška, atranka, mokymai gali smarkiai paveikti pelningumą ir verslo stabilumą.

Žemas atlyginimas ir ilgos darbo valandos didina darbuotojų kaitą, mažina paslaugų kokybę ir klientų pasitenkinimą, Čia taip pat reikia padirbėti su prisitaikymu prie kartų skirtumo ir išradingumo motyvacijoje. Dažnu atveju finansinė išraiška nėra pagrindinis motyvacijos ir pastovumo šaltinis.

  1. Veiklos sąnaudos

Nuomos kainų statistika rodo, kad vieta ir nuomos išlaidos dažnai sudaro didelę restoranų ir barų biudžeto dalį.

Ekonominės analizės patvirtina, kad verslai, kurie negali generuoti pakankamai pajamų iš savo lokacijos, dažnai patiria sunkumų dėl fiksuotų sąnaudų.

  1. Higienos ir ir maisto kokybės problemos

Maisto saugos tyrimai rodo, kad bet kokie higienos pažeidimai gali sukelti dideles pasekmes ir reputacijos praradimą. Taupymas, produktų kokybės nužiūrėjimas ir nesilaikymas maisto higienos normų, sukelia greitą nuosmukį ir galutinį bankrotą.

Čia tik 5 priežastys, kurios aiškios ir gali būti koreguojamos pagal poreikį. Tačiau turime ir tam tikrų perliukų iš realaus gyvenimo.

Yra tokių atvejų, kai restoranų savininkai ar vadovai net nesusimąsto apie pajamas ir išlaidas, švaisto pinigus esančius verslo sąskaitoje, keliauja, apsipirkinėja, nepaisant realių galimybių ir situacijos.

Yra tokių atvejų, kai darbo sąlygos primena konclagerio sąlygas ir darbuotojų kaita tiesiog neišvengiama.

Yra tokių atvejų, kai kategoriškai nenori keistis ir prisitaikyti prie einamųjų tendencijų.

Yra tokių atvejų kai akcininkai, bendrasavininkai nesutaria dėl galutinių sprendimų ir ilgai kabantys klausimai nesprendžiami. Valdo principai ir nesantaika, kurių rezultatas tiesiog - 0.

Yra tokių atvejų, kuriuos atrodo matome tik filmuose, bet jie tikri ir dažni mūsų kasdieniniame gyvenime. Apie tai niekas nešneka, nes ir gėda ir kaip čia atrodys.

Tačiau labai patogu sakyti, tai pandemija, tai PVM, tai dideli atlyginimai.

Bet palauk, ar šis verslas apie didelį pelną ir mažus mokesčius? Tai apie emocijas, patirtį, kokybę, bendravimą,

ITS NOT JUST BUSINESS!

Tam yra skaičiuoklės, planuotės ir analizės. Jeigu norime uždirbti, turime vadovautis tam tikrais žingsniais, standartais ir taisyklėmis. Stebuklo čia nėra.